Playstataion Plus

wtorek, 6 grudnia 2011

Nintendo64

Pamiętacie może Conker's Bad Fur Day ? To dopiero była gra :)


Nintendo 64 (N64) – domowa konsola gier telewizyjnych stworzona przez firmę Nintendo. Premiera konsoli w Japonii miała miejsce 23 czerwca 1996 roku, w Ameryce Północnej – 29 września 1996, a w Europie – 1 marca 1997 roku. Oficjalnie prace nad konsolą rozpoczęły się 23 sierpnia 1993. W tym dniu bowiem poinformowano o podpisaniu umowy między firmami Nintendo i Silicon Graphics, w której była mowa o projekcie "Reality", mającym na celu stworzenie nowej konsoli do gier. Początkowo konsola miała się nazywać Ultra 64 i miała kosztować około 300 dolarów. Trudno było w to uwierzyć ze względu na niedawną premierę 32-bitowej konsoli 3DO Interactive Multiplayer, która kosztowała aż 699 dolarów i z tego powodu pojawiały się złośliwe uwagi aby zmienić nazwę projektu na "Unreality" (nierealny). Dzięki tej współpracy powstała pierwsza 64-bitowa konsola o możliwościach przewyższających dostępne wtedy na rynku konsole w tym jej głównego rywala Sony PlayStation.

Konsola posiada grafikę trójwymiarową. Zostało na nią wydane 396 gier. Sprzedano ponad 32 mln. egzemplarzy tej konsoli. Pad do N64 posiadał gałkę analogową (nie była to pierwsza gałka analogowa jak większość osób uważa. Pierwszą gałkę wprowadziła Sega do konsoli Mega Drive. Pad posiadający gałkę analogową nazywał się AX-1E i został wypuszczony tylko w Japonii. Obsługiwał tylko 3 gry (AfterBurner 2, Galaxy Force 2, F1 Hero). Wydano na nią wiele przełomowych, jak na tamte czasy, tytułów.

Źródło:http://pl.wikipedia.org

Dane techniczne:


CPU:
MIPS R4300, 64 bitowy procesor RISC-owy, 93.75 MHz, wydajność 125 MIPS, RISC-owy koprocesor graficzny Silicon Graphics, 64 bitowy, 62.5 MHz, wydajność powyżej 100 MFLOPS


Grafika 2D:
Rozdzielczości od 256 x 224 do 640 x 480, obraz kolorowy, 21-bitowy


Efekty specjalne sprite`ow:
Skalowanie, obracanie, alfa channel (do 256 poziomów)


Układ graficzny:
Możliwość wyliczania około 160 tysięcy prostokątnych polygonów na sekundę. Sprzętowe wspomaganie teksturowania, interpolacji, perspektywy, buforowania głębi, cieniowania, Z-bufferingu, skośności, skalowania, obracania, anti-aliasingu, cieniowania Gouarda, alfa-channel


Dźwięk:
Do 16 bitów stereo, 44.1 kHz (jakość CD). Do 100 kanałów PCM


Pamięć:
4 MB RAM (możliwość rozszerzenia do 8 MB), 128 bitowa, wewnętrzna szyna danych, podsystem "Rambus" DRAM pozwalający na transfer do 562.5 MB/s, 8-bitowa szyna "Rambus?, max. 500 MHz

Źródło:http://www.nintendo64zone.yoyo.pl

Wg.jedna z lepszych konsol jak powstały ,warto ją kupić nawet dla samych gier od Nintendo.Miała duże możliwości ,które jednak dość mocno ograniczono przez nosnik danych którym był mało pojemny kartridge. 

Film:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz